• español
    • English
    • français
    • português (Brasil)
  • français 
    • español
    • English
    • français
    • português (Brasil)
  • Ouvrir une session
Universidad de Los Andes

  • Accueil
  • Collèges et écoles
  • Unités de Recherche
  • Chercheurs
  • Revues Électroniques
  • Les Études Supérieures
  • Événements
Parcourir Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico par date de publication 
  •   SaberULA Institutional Repository l'Universidad de Los Andes, Mérida - Venezuela: Accueil
  • Facultades
  • Facultad de Medicina
  • Unidades de Investigación de la Facultad de Medicina
  • Grupos de Investigación
  • Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico
  • Parcourir Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico par date de publication
  •   SaberULA Institutional Repository l'Universidad de Los Andes, Mérida - Venezuela: Accueil
  • Facultades
  • Facultad de Medicina
  • Unidades de Investigación de la Facultad de Medicina
  • Grupos de Investigación
  • Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico
  • Parcourir Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico par date de publication
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Parcourir Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico par date de publication

Trier par :

Ordre :

Résultats :

Voici les éléments 1-15 de 15

  • titre
  • date de publication
  • date de soumission
  • ascendant
  • descendant
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A text-type and move analysis study of verb tense and modality distribution in medical english abstracts 

      Salager-Meyer, Françoise E. (Venezuela, 1992)
    • Información General: Grupo de Investigación Multidisciplinario del Análisis del Discurso Científico 

      Universidad de Los Andes (SABER ULA, 2006-08-11)
      Lines of Research: - Linguistics Applied to the Teaching of Instrumental Languages. - Analysis of Scientific Discourse (Synchronic and Diachronic). - Applied Rhetoric.
    • Scientific publishing in peripheral (a.k.a. Developing) countries: challenges for the future 

      Salager-Meyer, Françoise E. (Journal of English for Academic Purposes. 7, p. 121-132, 2008)
      In this paper, I first refer to the center-periphery dichotomy in terms of scientific output, placing emphasis upon the relation that exists between science and technology development, on the one hand, and social and ...
    • Información Investigador: Salager Meyer, Françoise Elizabeth 

      Salager-Meyer, Françoise E. (2008-09-19)
      Resumen Curricular Françoise Salager-Meyer obtuvo la Licenciatura y la Maestría en Lengua y Literatura rusa de la Universidad de Lyon (Francia, su país natal) y el doctorado (Ph.D) en Foreign Language Education ...
    • Información Investigador: Defives, Gerard 

      Defives, Gerard (2008-09-19)
    • Información Investigador: Pabón Berbesí, Maryelis 

      Pabón Berbesí, Maryelis (2008-09-19)
      Resumen Curricular Obtuvo su licenciatura en la Universidad de Los Andes en 1993. Realizó estudios de Maestría en Lingüística en esa misma universidad. Ella ha realizado investigaciones en el área de sintaxis ...
    • Información Investigador: Zambrano Uzcátegui, Nahirana Teresa 

      Zambrano Uzcátegui, Nahirana Teresa (2008-09-19)
      Resumen Curricular: Nahirana Zambrano es Profesora Agregada en la Escuela de Idiomas Modernos de la Facultad de Humanidades y Educación en las áreas de Lengua Inglesa y Cultura Angloamericana. Egresada de la Escuela de ...
    • "Backstage solidarity" in Spanish- and English- written medical research papers: publication context and the acknowledgment paratext 

      Salager-Meyer, Françoise E.; Alcaraz Ariza, María Ángeles; Pabón Berbesí, Maryelis (Journal of the American Association of Information Science and Technology. Vol. 60(2), p. 307-317, 2009)
      The purpose of this paper is to analyze the acknowledgment (ACK) paratext of medical research articles written in English and Spanish in three geographical contexts: Venezuela, Spain and the United States of America. We ...
    • Movimiento “Acceso Abierto al Conocimiento”: propósito, historia, problemas y soluciones 

      Salager-Meyer, Françoise E. (Venezuela, 2009-12-21)
    • Titling and authorship practices in medical case reports: A diachronic study (1840-2009) 

      Salager-Meyer, Françoise E.; Alcaraz Ariza, María Ángeles; Luzardo B., Marianela (Communication & Medicine Volume 10(1) (2013), 63–80, 2013)
      This paper is a diachronic analysis of a corpus of 180 titles drawn from Case Reports (CRs) published in the BMJ and BMJ Case Reports between 1840 and 2009. The corpus was divided into three blocks, and the frequency of ...
    • The open access movement or "edemocracy": its birth, rise, problems and solutions 

      Salager-Meyer, Françoise E. (2013-10-07)
      We start with a definition of the open access (OA) movement and the reason for its birth – that is, the 1980’s serials’ crisis. We then present and explain the two main OA roads (the Gold OA and the Green OA roads) as well ...
    • Análisis contrastivo de los títulos en los artículos de investigación de neurología redactados en español e inglés 

      Alcaraz Ariza, María Ángeles; Salager-Meyer, Françoise E. (2013-10-07)
      In this paper, we studied the titles of 200 research articles drawn from two journals, one written in English (100 titles) and the other one written in Spanish (100 titles) in the field of neurology in the period 2001-2012. ...
    • Scholarly gratitude in five geographical contexts: a diachronic and cross-generic approach of the acknowledgment paratext in medical discourse (1950–2010) 

      Salager-Meyer, Françoise E.; Alcaraz Ariza, María Ángeles; Luzardo B., Marianela; Jabbour Chediak, Georges (2013-10-07)
      This study analyzed the use of acknowledgements in medical articles published in five countries (Venezuela, Spain, France, UK and USA) from 1950 to 2010. For each country, we selected 54 papers (18 research papers, 18 ...
    • Expert knowledge-holders, knowledge-builders and factual reporters: critical voices in medical genres 

      Salager-Meyer, Françoise E.; Lewin, Beverly A. (2013-10-07)
    • Writing and publishing in peripheral scholarly journals: How to enhance the global influence of multilingual scholars? 

      Salager-Meyer, Françoise E. (Journal of English for Academic Purposes 13 (2014) 78-82, Venezuela, 2014-03)
      I begin this opinion piece by defining the two main sets of scientific publications, viz.,mainstream/center journals and peripheral/small ones. I then analyze why multilingual peripheral scholars choose to publish their ...

      Univesidad de Los Andes

      • Rectorado
      • Vicerectorado Académico
      • Vicerectorado Administrativo
      • Secretaría

      Navigation dans le document

      • Por Fecha de Publicación
      • Por Autores
      • Por Títulos
      • Por Palabras Clave

      Questions fréquentes

      • ¿Cómo publicar?
      • ¿Cómo enviar o actualizar información?
      • ¿Cuál es la Licencia de Depósito de documentos en SaberULA?
      • ¿Qué es un Repositorio Institucional (RI)?
      • ¿Cómo obtengo RSS por tipo de documentos?

      Localisez nous

      • emailsaber@ula.ve
      • +58-0274-240.23.43
      • Mérida - Venezuela

      Suivez nous

      facebook  twitter   

      Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire

      Licencia Creative Commons Todos los documentos publicados en este repositorio se distribuyen bajo una
      Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Venezuela .

      SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela 2018.

      DSpaceDSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace.
      Theme by  Atmire NV

       

       

      Parcourir

      Tout Saber-ULACommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette communautéPar date de publicationAuteursTitresSujets

      Mon compte

      Ouvrir une session

      Univesidad de Los Andes

      • Rectorado
      • Vicerectorado Académico
      • Vicerectorado Administrativo
      • Secretaría

      Navigation dans le document

      • Por Fecha de Publicación
      • Por Autores
      • Por Títulos
      • Por Palabras Clave

      Questions fréquentes

      • ¿Cómo publicar?
      • ¿Cómo enviar o actualizar información?
      • ¿Cuál es la Licencia de Depósito de documentos en SaberULA?
      • ¿Qué es un Repositorio Institucional (RI)?
      • ¿Cómo obtengo RSS por tipo de documentos?

      Localisez nous

      • emailsaber@ula.ve
      • +58-0274-240.23.43
      • Mérida - Venezuela

      Suivez nous

      facebook  twitter   

      Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire

      Licencia Creative Commons Todos los documentos publicados en este repositorio se distribuyen bajo una
      Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Venezuela .

      SaberULA Repositorio Institucional de la Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela 2018.

      DSpaceDSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace.
      Theme by  Atmire NV